MAULIDUR RASUL 2010

5 Mac 2010 - Sambutan Maulidur Rasul telah diadakan khas bagi memperingati kelahiran Nabi Muhammad SAW, Seorang rasul yang telah banyak berkorban, berjasa kepada umat Islam di seluruh dunia. Beliau telah menyebarkan ajaran Islam dan membebaskan sekalian manusia daripada cengkamnan zaman Jahiliyah.

Majlis dimulakan dengan perarakan pelajar- pelajar Islam yang bermula di gelanggang bola keranjang, bergerak mengelilingi kawasan sekolah sambil berselawat keatas junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Bagi pelajar moral pula, sebahagian pelajar telah digerakkan ke bilik muzik dan dewan terbuka untuk mendengar ceramah motivasi.

Pelajar Islam pula dikhususkan berada di perpustakaan untuk mendengar mengenai sirah kelahiran Nabi Muhammad SAW oleh Ustaz Sharif bin Saad kepada pelajar Tingkatan 3 dan 4. Ustaz Abdul Rauf untuk pelajar Tingkatan 5. Beliau telah sedikit sebanyak menceritakan tentang detik kelahiran Nabi Muhammad SAW sehingga Nabi Muhammad SAW sehingga meningkat dewasa. Majlis berakhir jam 12.15 tengah hari.



Comments