KARNIVAL KERJAYA PERINGKAT SEKOLAH 2010

Pada 29 Julai 2010, Unit Bimbingan dan Kaunseling SMK Cochrane telah mengadakan sebuah pameran kerjaya yang dianjurkan sempena Hari Informasi Pendidikan dan Kerjaya untuk membantu para pelajar terutamanya pelajar tingkatan 5 dan PPU (U) untuk membuat penilaian dan objektif yang membolehkan mereka membuat pemilihan dalam menentukah hala tuju mereka selepas tamat persekolahan. Melalui pameran ini juga, para pelajar dapat mengetahui jurusan-jurusan di institusi pengajian tinggi dan kerjaya berdasarkan kebolehan,matlamat dan kelayakan mereka.

Pemilihan yang tepat dapat memudahkan para pelajar kerana mereka tahu sedikit sebanyak maklumat mengenai institusi-institusi dan pakej pengajian yang diberikan. Antara IPTA/IPTS yang mendaftar sebagai peserta adalah seperti KLIUC, SEGI Kolej, The One Academy, UNITAR, HELP University dan lain-lain lagi.

Oleh itu, Kami berharap agar para pelajar dapat mengambil peluang yang telah diberikan agar mereka dapat membuat pilihan yang tepat mengenai masa depan mereka.

Comments